۷ آبان ۱۴۰۳، ۱۳:۵۲

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان:

کشف ۳ دستگاه فلزیاب در املش/ ۴ نفر دستگیر شدند

کشف ۳ دستگاه فلزیاب در املش/ ۴ نفر دستگیر شدند

رشت- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گیلان از کشف ۳ دستگاه فلزیاب در املش خبر داد و گفت: در این عملیات ۴ نفر دستگیر شدند.

ولی جهانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: حراست و صیانت از آثار و ابنیه تاریخی و باستانی خط قرمز میراث فرهنگی است و در این بخش با احدی تعارف نداریم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان گیلان از کشف ۳ دستگاه فلزیاب در شهرستان املش خبر داد و بیان کرد: نظر به گزارش واصله از منابع محلی به ضابطین عام و خاص قضائی مستقر در پاسگاه و پایگاه کجید املش در ارتفاعات بهارکش و خصیل دشت شهرستان املش و انعکاس موضوع به ضابط خاص قضائی و سرپرست نمایندگی شهرستان املش، پس از وصول دستور قضائی اکیپی متشکل از ضابطین عام و خاص، به محل یاد شده در ارتفاعات بالا دست کجید عزیمت کردند.

جهانی اضافه کرد: پس از توقف خودرویی مشکوک و با رعایت دستورات ابلاغی از سوی دادستان شهرستان، ابتدا افراد مورد تفتیش قرار گرفته و پس از بازرسی از صندوق عقب خودرو دستگاه‌های فلزیاب و مینی لپ تاپ و سایر متعلقات و اتصالات را مشاهده و توقیف شد.

وی از دستگیری ۴ نفر در این رابطه خبر داد و افزود: متهمین را با رعایت حقوق شهروندی به محل پاسگاه انتظامی منتقل و بازجویی و پرونده مقدماتی اتهامی یادشدگان تشکیل شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در حفظ و صیانت از آثار تاریخی بیان کرد: این عملیات پس از اخذ خبر از میراث بانان افتخاری، تحت عنوان مشارکت اجتماعی با هماهنگی دادستان شهرستان املش و همراهی ضابطین عام و خاص مستقر در پاسگاه انتظامی، پایگاه حفاظتی کجید و تعامل سرپرست اداره میراث فرهنگی شهرستان تالش مراجع مذکور منتج به نتیجه شده تا حفاظت از مواریث فرهنگی صورت بگیرد.

کد خبر 6271346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha